به افراد مستعد واکنش های آلرژیک اخطار داده شد که از تزریق واکسن COVID خودداری کنند

14دسامبر 2020- به افرادی که از واکنش های آلرژیک قابل توجهی رنج می برند، اخطار داده شد تا از تزریق واکسن کرونای Pfizer / BioNTech، خودداری کنند.

آژانس نظارت بر داروها و محصولات بهداشتی(MHRA) ، پس از آنکه دو کارمند  NHS، که در روز سه شنبه این واکسن را دریافت کردند، به شدت به این واکسیناسیون واکنش نشان دادند، این توصیه را صادر کرد.

هر دو نفر که متوجه شدند واکنش آنافیلاکتوئید خفیفی دارند، بلافاصله پس از واکسیناسیون تحت درمان قرار گرفتند و حال آنها خوب است.

پروفسور Stephen Powis، مدیر پزشکی NHS در انگلیس، گفت: همانطور که برای واکسن های جدید معمول است، MHRA به طور پیشگیرانه توصیه کرده است که افرادی که سابقه ی قابل توجهی از واکنش های آلرژیک دارند، این واکسن را تزریق نکنند، این توصیه بعد از واکنشهای آلرژیک قابل توجه این دو نفر که سابقه ی واکنشهای آلرژیک را قبلا داشتند، منتشر شد.

دکتر June Raine، رئیسMHRA ، گفت: واکنش های آلرژیک به واکسن ها غیرمعمول است اما هر از گاهی بروز می کند. اکنون که ما این تجربه را داشته ایم، برداشتن این قدم درست است.با وجود این، چندین هزار نفر با موفقیت در روز سه شنبه واکسینه شدند، که اولین بار در سراسر انگلستان اجرا شد.

پروفسور Peter Openshaw، متخصص ایمونولوژی در کالج امپریال لندن، در گفتگو با بی بی سی گفت: این واقعیت که ما خیلی زود از این دو واکنش آلرژیک مطلع شدیم و نظارت کنندگان بر دارو، با صدور توصیه های پیشگیرانه در مورد آن اقدام کردند، نشان می دهد که این سیستم نظارتی خوب کار می کند.

در همین حال، سیستم ملی بهداشت انگلیس اعلام کرده است که برنامه واکسیناسیون اکنون گسترش یافته و در مطب پزشکان عمومی از هفته آینده آغاز می شود.

حدود 200 پزشک عمومی واکسیناسیون را انجام می دهند و از افراد بالای 80 سال زودتر برای دریافت واکسن دعوت خواهد شد. سپس این برنامه در بیش از 1000 مطب اجرا می شود.

دکتر Richard Vautrey، رهبرپزشکان عمومیاز انجمن پزشکی انگلیس، گفت: ما تجربیات زیادی در زمینه ی تزریق واکسن داریم و قادر به انجام میلیونها تزریق در هفته خواهیم بود. سرعت این واکسیناسیون، واقعاً به میزان عرضه ی واکسن و اینکه چقدر سریع می توانیم به آن دسترسی یابیم، بستگی دارد.

وزیر بهداشت انگلیس، Matt Hancock، گفت که برنامه واکسن "آغاز مبارزه علیه دشمن مشترک ما یعنی ویروس کرونا" است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/dec/people-prone-to-allergic-reactions-urged-to-avoid-covid-vaccine.html